Séria sólových koncertov akordeonistu Petra Katinu pod názvom Recitály v štyroch mestách je zameraná na prezentáciu súčasnej akordeónovej tvorby na Slovensku. Publiku sa predstaví aj v Kasárňach/Kulturparku 11. mája o 19:00 hod.
V poslednom desaťročí inicioval Peter Katina vznik niekoľkých desiatok skladieb pre akordeón od slovenských skladateľov rôznych generácií i kompozičného zamerania. Ich diela predstavujú zaujímavú štúdiu autorského prístupu k unikátnym technikám a neobvyklým zvukovým možnostiam moderného koncertného akordeónu. Vzájomne inšpirujúce vzťahy skladateľov a interpreta sa bezpochyby stali dôvodom, prečo sa slovenskí skladatelia k akordeónu stále radi vracajú a často mu venujú i viacero sólových či komorných diel v rámci svojho kompozičného portfólia.
Katinov výber štyroch slovenských miest (Košice, Bratislava, Ružomberok a Nitra) zodpovedá jeho preferenciám akusticky vhodných a zaujímavých koncertných priestorov, ale aj profesionálnym a osobným väzbám na dané miesta a skladateľov s nimi zviazanými. Aktuálny recitál predstavuje prierez slovenskou avantgardou, zaujímavými novinkami i skladbami, ktoré sa už stihli stať medzinárodne ocenenou „klasikou“. Tým, že výrazne určujú trendy v oblasti akordeónovej kompozície, môžu sa smelo porovnávať s prestížnou svetovou tvorbou pre tento nástroj.
Slovenský akordeonista Peter Katina sa venuje predovšetkým súčasnej hudbe. Hru na akordeóne študoval na Vysokej škole múzických umení v Bratislave a v Dánsku na Carl Nielsen Academy of Music v Odense. Pravidelne koncertuje na Slovensku a vo viacerých krajinách Európy, kde premiérovo uviedol niekoľko desiatok nových kompozícií pre sólový akordeón.
Spolupracoval s autormi ako Per Nørgård, Lars Graugaard, Toshio Hosokawa, Joseph Kolkovich, Jozef Podprocký, Jevgenij Iršai, Iris Szeghy a mnohými ďalšími. Peter Katina koncertoval v Dánsku, Veľkej Británii, Nemecku, Poľsku, Maďarsku a Srbsku. Predstavil sa na festivaloch Poznań Music Spring, Arcus Temporum v Pannonhalme, Ny Musik i Birkerød a na festivale Re:New v Kodani. Vo vydavateľstve Hevhetia vydal viacero nahrávok, album škandinávskej hudby Flashing, album Prelúdiá a fúgy op.87 Dmitrija Šostakoviča, diela Jozefa Podprockého pre akordeón a Solo z diel renomovaných svetových autorov.
Okrem koncertnej a nahrávacej činnosti je aktívny aj ako hudobný kritik, publicista a rozhlasový redaktor. Jeho články, rozhovory a recenzie uverejňujú vo viacerých hudobných magazínoch.
Program:
- Jozef Podprocký: Fantázia I. na sekvenciu Stabat mater op.61
- Jozef Kolkovič: Abandoned Cities
- Miroslav Tóth: Magma
- Iris Szeghy : Canticum
- Peter Machajdík: Early and Late Clarities
- Jevgenij Iršai: Level of Stagnation
- Jevgenij Iršai: Boston March
S finančnou podporou Fondu na podporu umenia.