Mimoriadna informácia: Zrušené podujatie - Divadlo Na Sídlisku: Traja vlci a prasiatko

Divák sa ocitne v spleti čiar a stane sa súčasťou vizuálnej hry

Divák sa ocitne v spleti čiar a stane sa súčasťou vizuálnej hry

Iba tri dni budete mať počas Bielej noci na to, aby ste si mohli pozrieť multimediálnu inštaláciu Čiary. Jej autormi sú Barbora Sliepková, Ján Šicko, Jonatán Pastirčák a Soňa Kúdeľová. Prístupná bude v Kunsthalle/Hale umenia od 9. do 10. októbra 2021 v čase 18:30 – 22:00 hod.

Vizuálne zaujímavé dielo štvorice umelcov je inšpirované dokumentárnym filmom Barbory Sliepkovej, ktorý zachytáva prostredie postsocialistickej Bratislavy v jej dynamickej premene. Kombinuje objekt, scénické riešenie a svetelný dizajn, experimentálnu zvukovú partitúru, pohybovú performance Sone Kúdeľovej a film. Je subtílnym prevedením motívov a tém, ktoré rezonujú so súčasnou Bratislavou. Dielo hľadá prieniky verejného a intímneho priestoru, ktorý tvoria skutočné alebo pomyselné čiary. Inštalácia je dejiskom vizuálnej hry a divák je jej súčasťou. Bratislava, mesto hrubých čiar.

Barbora Sliepková je absolventkou katedry dokumentárnej réžie na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU. V súčasnosti pôsobí ako členka tvorivého tímu televíznej diskusnej relácie Večera s Havranom. Pravidelne sa podieľa na tvorbe rôznych dokumentárnych filmov, spotov a fotografií.

Ján Šicko je výtvarník a dizajnér s originálnym prístupom k tvorbe, ktorá sa pohybuje na hranách viacerých disciplín a žánrov. Charakteristickou je pre neho multimedialita, tvorí interaktívne inštalácie a objekty, živé vizuály pre rôzne druhy predstavení, svetelný dizajn.

Jonatán Pastirčák, hudobný skladateľ, študoval hudobnú produkciu a zvukové inžinierstvo v Londýne na SAE Institute. V súčasnosti vystupuje pod pseudonymom Isama Zing, pod ktorým skúma hranice klubovej a tanečnej hudby a pod pseudonymom Pjoni sa venuje improvizovanej a elektroakustickej hudbe.

Soňa Kúdelová, tanečníčka a choreografka, ktorá stojí za známymi projektmi Autopilot a Autocorrect je autorkou pohybovej performancie. V autorských sólo inscenáciách spája tanec s automatizovaným pohybom mechanického a digitálneho sveta.

UPOZORNENIE: Aby mohli byť v bordovom okrese diela vystavené, bolo nevyhnutné upraviť aj podmienky návštevnosti. K jednotlivým inštaláciám budú mať prístup iba kompletne zaočkovaní návštevníci, ktorí sa musia pred vstupom preukázať QR kódom v GreenPasse.

Ďalšie články