Festival USE THE C!TY odkrýval mestské zákutia a ľudí bavil

Dvanásť ročníkov má za sebou multižánrový festival pouličného umenia USE THE C!TY, počas ktorého sme si mohli užiť mesto podľa vlastných predstáv naposledy vlani. Svoj košický príbeh začal písať ešte v roku 2009, kedy sme len snívali o tom, že raz sa Košice stanú Európskym hlavným mestom kultúry. Aj to je už dávno za nami a pred nami nové výzvy ako dostať ľudí z domu do mestských zákutí za kultúrou a zažiť jedinečnú a neopakovateľnú festivalovú atmosféru. Ale aj zapojiť ich do príprav programu, aby sa vo svojom meste cítili dobre. Napriek tomu, že organizácia K13 – Košické kultúrne centrá vznikla až o päť rokov neskôr, tradícia organizovania tohto podujatia zostala základom pre stále nové aktivity, umelcov, amatérov, ale aj bežných ľudí, ktorí sa vždy radi zapoja, aby ukázali čo v nich je a ako vedia svoje mesto ukázať z inej perspektívy. Poďme sa pozrieť, ako to vyzeralo, keď sa Košičania dobre bavili.

Umelci priniesli nové formy pouličného umenia (2009)

Hneď na úvodnom festivale UTC sa podarilo zorganizovať 14 podujatí, na ktorých sme mohli vidieť niekoľko desiatok individuálnych tvorcov a umeleckých zoskupení nielen zo Slovenska, ale aj z Českej republiky, Rakúska, Francúzska a Veľkej Británie. Do metropoly východu priniesli nové druhy pouličného umenia MOBILE DANCE FLOOR, FLASHMOB, TAGTOOL a tiež nezvyčajné REVERSE GRAFITTI so známym umelcom Moosom.  Uskutočnili sa workshopy SKATE či DJ. Festival otvoril aj ideu trvalého zlepšenia verejných priestorov prostredníctvom reverzného grafity v podjazde na Palackého ulici alebo podchode na Moldavskej. Na fasádu Urbanovej vežie sa premietali svetelné grafity, nechýbala ani poetická improvizácia Slam poetry či detské divadelné predstavenia.

Tancujúci bager si vyslúžil potlesk (2010)

Nasledujúci rok priniesol Košičanom opäť množstvo nových podnetov a neopakovateľných zážitkov. Na parkovisku pri Amfiteátri boli svedkami nezvyčajného tanečného dialógu medzi človekom a bagrom. Na Dominikánskom námestí nasledovala multimediálnu show Nanometers Paradise, ktorú pripravili študenti z Katedry umení Technickej univerzity v Košiciach. V Kasárňach/Kulturparku vystúpil špičkový hip-hopový tanečník Niels Robitzky alias STORM z Nemecka spolu s košickými tanečníkmi hip-hopu z D.S. Studio a L.M.C. Program pokračoval diskusiou na tému revitalizácie Mestského parku, Divadlo SKUTR z Česka odohralo poetické divadelné predstavenie s názvom Malá smrť. Košičania mali možnosť vo svojich obľúbených podnikoch zažiť pri drinkoch noc plnú hudby. Unikátny koncert v réžii Mariána Čekovského a afrických rytmov skupiny Ethno Rythmo sa uskutočnil v električke č. 6. Wroclavská umelecká skupina Livelights premenila fasádu hotela Doubletree by Hilton na priestor živej hry svetiel. Dirt writer Moos (UK) vytvoril úchvatné reverse graffiti. Umelecké svety Divadla Na Peróne z Košíc a La Hors de z Lyonu sa stretli v divadelnom predstavení Step by step – Second step. Záver patril najmenším v podobe predstavenia Divadla Drak. Po prvý raz sa na moste pri Jakabovom paláci objavili štrikované grafity.

Malá letná búrka s Byronom Coxom (2011)

Festival pouličného umenia vo verejnom priestore pokračoval vo svojich dobre naštartovaných aktivitách aj počas tretieho ročníka, no priniesol aj množstvo čerstvých umeleckých impulzov. Hudobníci Veni Academy s tanečníkmi svojim predstavením vytrhli z každodenného stereotypu návštevníkov obchodného centra Galéria. Večer patril hip-hopu a breakdancerom s hlavnou hviezdou Byronom Coxom z USA, ktorí rozpútali malú letnú búrku. Električka č. 6 sa premenila na koncertnú sálu, v ktorej si cestujúci mohli vypočuť hudobnú produkciu Veni Academy. V parku pri Immaculate sa čítalo a pred OC Galéria patril podvečer slovenskej klasike. Divadlo Pôtoň odohralo predstavenie Nevestu hôľ. Fasádu magistrátu oživil projekt Živej architektúry vizuálnym umením v spojení s live hudbou a tancom. Ďalší deň priniesol premiéru predstavenia Divadla na peróne Útroby kravy, koncert Geišbergovcov, pri hrajúcej fontáne zneli skladby súčasných európskych skladateľov v podaní Veni academy a umelecká skupina Nanohach predviedla niekoľko divadelno-tanečných performance. Hip-hoperi súťažili o postup na SDK EUROPE, in – lineri či bmxáci predvádzali svoje športy a poeti v Slam poetry vyrážali publiku dych svojou pohotovosťou. Návštevníci  mali možnosť v priamom prenose sledovať ilustrátorov a zažiť skvelý beatbox v podaní vicemajstrov sveta pod vedením Jara Cossigu. Pre deti bola pripravená nielen zmrzlina a cukrová vata, ale aj niekoľko divadelných predstavení a tvorivé dielne.

Herci na ulici, diváci vo výklade (2012)

Najnavštevovanejším podujatím štvrtého ročníka UTC, ktorý prilákal 15-tisíc návštevníkov, sa stalo Kartónové mesto. V centre mesta to doslova vrelo hudbou. Popri menej známych amatérskych hudobníkoch na rohoch ulíc sa predstavili aj známe kapely Hugo Čáves Orchestra, Sto múch, Finally spolu s americkými hudobníkmi Ericom Marienthalom a Ericom Valentineom, projekt Stroon, kapely Dawn To Come a The Ills. Záver patril českému rapujúcemu pesničkárovi Martinovi Hůlovi alias Bonusovi.

V netradičnom projekte nemeckej divadelnej skupiny Lokstoff  Nebo nad Košicami si diváci vymenili úlohy a zasadli do výkladu kaviarne a herci sa ocitli na opačnej strane. Telá v meste (Bodies in urban spaces) spôsobili v košických uličkách pozitívny rozruch. Horolezci, tanečníci a akrobati sa pred očami okoloidúcich dostávali do bizarných póz, čím svojich divákov nútili pozrieť sa na svoje mesto trochu z iného uhla. Festivalový deň zavŕšilo Divadlo na peróne predstavením Telefónne búdky, ktoré sa odohrávalo v už nefungujúcich telefónnych búdkach. Tanečníci súťažili v hip-hope a posledný deň patril deťom, ktoré zabávalo Bábkové divadlo Košice. Čakali ich aj tvorivé dielne.

Umenie z krajiny vychádzajúceho slnka (2013) 

Piaty ročník USE THE C!TY, ktorý bol výnimočný tým, že sa konal v čase, kedy boli Košice Európskym hlavným mestom kultúry, sa niesol v znamení japončiny. Hru bez slov, zmes hudby, vizuálnej projekcie a performance predviedli vo dvore na Hlavnej ulici japonskí divadelníci. Súbor The Original Tempo a ich vystúpenie bolo jedným z najväčších bonbónikov festivalu. Malé divadlo Kjógen z Brna so svojím hosťom – majstrom Motohikom Šigejamom, kjótskym profesionálnym hercom tradičnej školy Ókura v hlavnej úlohe a jeho rodnom jazyku, uviedlo v Historickej radnici tri frašky: Hlas za dverami, Nádoba na čaj a Veľké prádlo. Experimentovanie maďarských umelcov s formami muzikálového divadla sa naplno prejavilo  v košických uliciach. Známe piesne v podaní divadelnej spoločnosti HOPPart sa ozývali v Mestskom parku, pod Starou baštou i na Zvonárskej. Bez hudobných nástrojov sa im podarilo napodobniť hity od Lady Gaga či Britney Spears. Nevynechali ani maďarské single. Čerešničkou na torte bola posledná pieseň košickej kapely Puding pani Elvisovej – Gramatika, ktorú naši južní susedia dokonale napodobnili.

V Auparku sa tancovalo. Diváci sledovali predvýber súťaže SDK Europe. Svoje umenie predviedlo 150 tanečníkov zo Slovenska, Česka, Ruska a Belgicka. To, že divadlo nie je budova, ale umenie, potvrdilo košické divadlo Na peróne s francúzskym zoskupením La HorsDe. Spoločne ukončili päťročný projekt Step by Step, s ktorým premiérovo predstúpili pred publikum v areáli bývalých Malinovského kasární. Diváci mohli aj na vlastnej koži zažiť transport Židov vo vagónoch, z ktorých sa len málokomu podarilo zachrániť sa. Cesta električkou ubiehala s Lukášom Adamcom veľmi rýchlo. Ľuďom sa z nej nechcelo ani vystupovať.

Festival zasiahol do architektúry mesta (2014)

To všetko predchádzalo festivalu UTC predtým, než jeho gesciu prevzala organizácia K13 – Košické kultúrne centrá v roku 2014. Ľudia sa naučili užívať si mesto plnými dúškami. Šiesty ročník bol nabitý zaujímavým programom. Okrem tradičných podujatí, ktoré si našli v srdci Košičanov svoje miesto, festival opäť priniesol niekoľko zaujímavých a kreatívnych nápadov a podujatí. Otvorilo ho predstavenie Hlasy ulice, na ktorom spolupracovali divadlo NEON, tanečné zoskupenie Heeb.She a Zbor sv. Cecílie. Medzi novinky patrili tzv. dočasné architektonické zásahy. Prvým z nich bola stena Occupy pri Urbanovej veži, ktorá slúžila ako javisko. Naplno sa využila počas tanečnej performance Generačný monument, divadelnom predstavení Cor a pri ukážke Loptového freestylu.

Druhou novinkou bolo Piknikovisko pred Auparkom, zelená trávnatá plocha s farebnou strechou z dáždnikov. Počas festivalu Piknikovisko našlo hneď niekoľko využití. Vzbudiť záujem a upútať pozornosť verejnosti sa podarilo umeleckej skupine Five Quartet Trio z Talianska, ktorá Košičanom predviedla zábavnú akrobatickú šou Bus stopProjekt 8 ulíc dal mladým začínajúcim umelcom z umeleckých škôl možnosť prejaviť sa v bočných uličkách centra mesta. No aj keď bolo umelcov osem, ich zásahy premenili sedem bočných ulíc centra mesta na nepoznané miesta. Kasárne/ Kulturpark sa stali Mekkou moderného umenia. Pred jej bránami sa tanečníci cez rôzne street danceové štýly pokúšali doslova „pohnúť parkom“ počas celodenného tanečného workshopu Move that Park od D.S. Studia. Talentovaní sprejeri vytvárali dočasnú galériu originálnych grafitov. V programe nechýbala ani obľúbená Hudba v električke s reggae kapelou N3O Akustika. Herci z Bábkového divadla Košice Mariana Bódyová a Andrej Sisák deťom ponúkli tri príbehy o hrášku v jednom predstavení.

Rušno bolo desať dní na sídliskách aj v centre Košíc (2015)

Výnimočný bol ďalší ročník festivalu, ktorý trval až desať dní. Mal podnázov Naše sídliská. Košičania zažili poriadnu dávku umenia vo verejnom priestore a nemuseli chodiť na vzdialené miesta. Časť programu sa totiž odohrávala priamo pod ich oknami. Na Terase sa túlali po stopách speváckych zborov, Nad jazerom si vychutnali akrobaticko-pyrotechnické divadelné predstavenie Causa fatalis a na Dargovských hrdinov si zahrali online hru Like me. Z tradičného programu nechýbala Hudba v meste a po prvý raz sa hrala Hudba v autobuse. Cestujúcich zabávali žiaci Konzervatória Exnárova. Festival otvorila hudobná potulka – Cros sing, ľudský hlas štyroch speváckych zborov. Účastníci postupne objavili desať zaujímavých miest a zákutí svojho bydliska. Riadili sa zvukovými indíciami.  Autormi site specific projektu  boli divadelníci z Prahy Daniela Voráčková a Phillip Schenker z produkčnej skupiny STAGE CODE. Jednou z intervencií festivalu bola maľba srdca na schodisku Sídliska KVP. Obyvatelia sídliska Nad jazerom mohli spoznať dve mestské časti Nad jazerom a Krásna na cyklopotulke. Pri Urbanovej veži sa spojili amatérski tanečníci s tanečným klubom D.S. Studio a pripravili trojminútový FLASH MOB. Holandská divadelníčka Judith Hofland prišla do Košíc s online appkou LIKE ME, aby zistila, aký vplyv majú sociálne médiá na medziľudské vzťahy. Až z Berlína priniesla umelecká kreatívna skupina PLASTIQUE FANTASTIQUE svoju „bublinu“ Aeropolis, ktorá pred Urbanovou vežou poskytla priestor pre divadelníkov Košického otvoreného divadla a ich predstavenie Prezidentky od Wernera Schwaba.

V kostole Najsvätejšej trojice zneli aranžmány skladieb Sisy Michalidesovej na koncerte s názvom Sisa a sivý holub pre 53 strún v podaní harfistky Márie Kmeťkovej a gitaristu Pavla Bereza. Festival sa dočkal aj svojho ilustrovaného stvárnenia vo forme komiksu od výtvarník Radoslava Repického.

Do Bunkroviska zaliezol aj humanoidný robot (2016)

Dočasná stavba Bunkrovisko pred Kasárňami/Kulturparkom bola počas siedmich dní ôsmeho ročníka USE THE C!TY dejiskom prevažnej väčšiny programu a kľúčových podujatí festivalu, ktorý odštartovali vystúpenia s Tanečnou školou Show DS Košice a piatimi detskými tanečnými predstaveniami. Vystúpili skupiny G mini a G6. Pre rodiny bola v utorok, stredu a piatok dopoludnia pripravená oddychovú zónu a Detský program so Stonožkou vždy na inú tému – „Domček, domček, kto v tebe býva“, „O troch prasiatkach“ a „O psíčkovi a mačičke“. Vo Vedeckom brlohu si deti vyskúšali ovládanie malého humanoidného robota, programovanie robotického ramena a pavúka aj navigovanie lietajúceho dronu…

Spestrením bola výstava prác študentov Dizajn a grafika. V Bunkrovisku verejnosť nacvičovala karičku, s ktorou sa tanečníci predviedli na Hlavnej ulici s cieľom vytvoriť slovenský rekord najväčšieho počtu bráničiek vytvorených z rúk tancujúcich ľudí. Divadelnú veselohru Grófky uviedlo ochotnícke Divadlo nad vecou. Ďalší deň sa niesol v znamení tanečných štýlov streedance a pole dance. Predstavila sa dvojica tanečníčok DUO VULPIX Veronika a Zuzka. Vystúpenie bolo spojením vertikálnej aj horizontálnej akrobacie na tyči, ale aj mimo nej. Publikum očarila aj tanečná skupina Kamikadze crew s breakermi z Výmenníka Brigádnická.

Hlavný program festivalu otvoril TRH s Tabačkou, na ktorom sa svojimi remeselnými výrobkami prezentovali predajcovia, výrobcovia a dizajnéri. Diskusné fórum s ôsmimi aktivistami vo verejných veciach, ktorí vnímajú problematiku verejného priestoru a participácie miestnych obyvateľov z umeleckej perspektívy, moderoval Milan Kolcun. Piatkový večer v Bunkrovisku patril hudbe a jeho priestory rozozvučala jedna z 34 kapiel, prihlásených do Hudby v meste, Kvety v podpaží. Na festivale nechýbala ani módna prehliadka lokálnej módnej značky VYVA. Jej tvorkyne priviezla električka od domovského Výmenníka Važecká, takže si ich show mohli pozrieť aj cestujúci.

Móda sa plavila po hladine jazera (2017)

Do centra mesta a na sídliská priniesol deviaty ročník festivalu USE THE C!TY umenie v jeho najrozličnejších podobách. Počas šiestich dní mohli Košičania zažiť umelecké predstavenia na tých najneobvyklejších miestach. Festivalový týždeň sa začal rozruchom okolo električky pri Morovom stĺpe. Išlo o arteterapeutickú omaľovanku na oknách dopravného prostriedku, ktorú si okoloidúci vymaľovali špeciálnymi fixkami. Značná časť festivalu sa preniesla z centra na sídliská. Ohňová šou, ukážky bojov bezpečnými zbraňami či moderného gReffiti umenia, workshopy pre budúcich cirkusantov, plenér a vernisáž na ulici, to všetko čakalo na návštevníkov vo výmenníkoch na sídliskách KVP a Dargovských hrdinov a v ich bezprostrednej blízkosti. Lákadlom pre divákov bolo divadlo v paneláku Žiariace mesto. Na predstavenie sa pozerali z chodníka a k dispozícii mali bezdrôtové trojkanálové slúchadlá, pomocou ktorých prepínali medzi troma paralelnými dejmi. Boli tak postavení do úlohy “režisérov” či “autorov” vlastného predstavenia, ktoré v reálnom čase sami interaktívne tvorili. Festival vyvrcholil módnou performance s názvom Na hladine, ktorou sa opäť originálnym spôsobom odprezentovala  komunitná módna značka VYVA z Výmenníka Važecká. V najnovšej kolekcii Modrá sa skupina amatérsky návrhárok snažila vystihnúť ženy v rôznych obdobiach života.  Modelky sa v člnoch plavili cez jazero a na hladine pri tribúne predvádzali oblečenie.

Veľmi pôsobivý „cirkus“ v uliciach (2018)

Električka ako omaľovanka, zavesenie háčkovaného hrdinského plášťa, symbolizujúceho prepojenie človeka s mestom, maľovanie Košíc očami profesionálnych i amatérskych maliarov, divadelné predstavenia v Mestskom parku Mestské tvory a NEtvory od Divadla P.A. a 49 odtieňov moci od divadiel KOD a KONJA, takto sa začal desiaty ročník festivalu USE THE C!TY. A takto pokračoval. Košice sa zabávali pri maľovaní, s kapelami Ladies and genitals, Universum project, KonTakt, Random Choices, Martinom Brečkom a Shamrock redheads v električke č. 6 a relaxovali pri divadelných hrách Never básnikom a Učiteľka z dielne Divadla nad vecou. Na deti čakalo množstvo zábavných aktivít. Pozreli si interaktívnu rozprávku od divadla Cililing, súťažili, tancovali a vybláznili sa vďaka OZ NiJoRo a Klubu Štvorlístok. Rovnako si mohli vyskúšať dobové kostýmy a stredoveký boj, ktoré im pripravilo združenie Via Cassa.

Moderné umenie v podobe legálnych grafitov dostalo priestor na nadrozmerných plátnach na vybraných miestach. Záujemcovia mali možnosť vyskúšať si otagovať alebo sprejovať na plátno pri Kine Úsmev. Pravú festivalovú atmosféru priniesli do mesta kapely. Hudba v meste patrí k neoddeliteľnej súčasti festivalu. Zatiaľ, čo sa pri Immaculate háčkovali pri Dolnej bráne sa stretlo niekoľko desiatok skejterov. Nechýbala ani hudba a súťaž o best trick. Súčasťou festivalu bola aj Game challenge EXTRA, pri ktorej sa mohol zabaviť naozaj každý. Pozornosť a obdiv divákov si vyslúžil cirkusový pochod mestom. Festival by nebol festivalom bez tanca. Tanečníkom z G mini dance teamu sa podarilo vtiahnuť ľudí do cestovateľských choreografií.

V Mestskom parku sa spojila špeciálna cirkusová show s módnou prehliadkou značky VYVA a Fairy Fashion. Celkový zážitok bol jedinečný – VYVA sa pohrala s farbami kostýmov, ktoré tentoraz neboli elegantné, ale vtipné. Išlo totiž o odkaz na cirkus ako druh umenia v časoch dávno minulých. Cirkusanti zas nenechali nič na náhodu a predviedli efektnú ohňovú show, z ktorej behal mráz po chrbte. Predstavenie zavŕšil koncert kapely Shamrock Redheads.

Bavilo sa celé mesto a ľudí to bavilo (2019)

Nastúpiť do električky na Hlavnej ulici a pustiť sa do maľovania bolo počas 11. ročníka festivalu beztrestné a veľmi vítané. Hocikto mohol vyfarbiť kúsok omaľovanky od Lindy van Dalen. Študenti konzervatória sa predviedli hudbou každého druhu.Spolu s hercami, študentmi Konzervatória Timonova, mohli diváci „čítať“ Denník Anny Frankovej, zachytávajúci život židovského dievčaťa. Cestovanie v električke č. 6 spríjemňovala nielen živá hudba, ale aj poézia. Druhý deň patril hlavne divadlám, a to trom premiéram. Nepriaznivé počasie skrížilo plány a divadelníci sa museli z ulice stiahnuť pod strechu Kulturparku. Divadlo nad vecou pobavilo publikum monodrámou Soľ a tabak. Zaujal aj príbeh Konečná v podaní Divadla P.A. a Košické otvorené divadlo prinieslo monodrámu Au revoir.

Ďalší deň sa niesol v centre mesta od ranných hodín v duchu výtvarného umenia. Popoludní sa previedli skejťáci na warm upe pred súťažou Cassovia skate cup. Do Košíc zavítali nielen jazdci zo Slovenska, ale aj z Česka, Maďarska, Ameriky, Afriky, Argentíny či Peru. V parku pri Dolnej bráne „rástlo“ háčkované sídlisko. Nový dizajn dostal aj Výmenník Ľudová vďaka Graffiti škole. Večer už patril Hudbe v meste, ktorá rozozvučala nielen Hlavnú, ale aj priľahlé ulice.

Festival bol plný tanca a skejtovania. Začal sa zemplínskou karičkou a pokračoval čardášom. Predviedli sa aj Kamikadze Crew, tanečná skupina UNOSTAR dance studio, čerství majstri sveta v street show choreografii Harry Potter. Potom prišla na rad módna prehliadka Fairy fashion z Výmenníka Wuppertálska a VYVA fashion z Výmenníka Važecká. Súčasťou prehliadok bol aj koncert skupiny Modern Madness. O ohňovú show sa postarali Košické ohňare z Výmenníka Jegorovovo s ohňovými tancami, akrobaciami či chrličmi ohňa a vystúpením cirkusanta Ondreja s placatým klobúkom.

Rozprávkový park priniesol čítanie s knižnicou, vedecký brloh, tanečnú či žonglérsku show, workshop kaligrafie s Platformou AT, lukostreľbu a pozornosť pútalo aj observatórium.

Po odriekaní opäť trochu zábavy (2020)

Z jari na jeseň sa síce musel presunúť 12. ročník UTC, ale po mesiacoch čakania opäť vylákal ľudí do ulíc. Lokálni umelci vdýchli uličkám a parkom nový život. Festival otvoril súbor SUPRÉMO, ktorý predviedol moderný scénický tanec Život v tanci. Divadlo nad vecou ponúklo divákom hru Láska nepozná peklo. V centre sa maľovalo na voľnú tému. Počas ART & TALK s Blondook a Bibiánou pred Immaculatou predstavili svoju tvorbu Viktória Žitňanová Nagyová a Bibiána Kočíková, od ktorých sa každý mohol všeličo naučiť. Zachytávať atmosféru Košíc mohli výtvarníci počas plenéru Montmartre.

V meste ste mohli zažiť aj cirkus, vidieť akrobacie a užiť si veľa zábavy pozdĺž Hlavnej ulice v podaní pouličných umelcov. O tropických a subtropických rastlinách boli prednášky odborníkov z Botanickej záhrady a OZBotaniKev parku za Dolnou bránou. Pri Urbanovej veži bola „otvorená“  Potulná galéria nomadSPACE s kresbami a karikatúrami. OZ Tvorivá dielňa pripravila zaujímavú aktivitu Pieskové obrazy a hand made sypané magnetky z Košíc. Pri Dolnej bráne sa predviedli skejteri, a to zďaleka ešte nebolo všetko. Záujemcovia mohli driftovať na RC modeloch áut okolo Urbanovej veže. V podchode pri Miklušovej väznici bola výstava hororových masiek. S pouličnou performance Culturkriza obohatilo program Divadlo P. A. z Výmenníka Brigádnická. S profesionálnymi tanečníkmi zo SWING DANCE  mohli okoloidúci pred Immaculatou zažiť atmosféru tanečných sál 20. – 40. rokov minulého storočia a zatancovať si s nimi v rytme swingu a jazzovej hudby.

Pri Kaplnke sv. Michala na koncerteWARM UP HUDBA V MESTE vystúpili Chris Ellys a Klipers. Divadlo Kontra prinieslo hru Kamene vo vreckách o komparzistoch z Hollywoodu, ktorí sa rozhodli nakrútiť vlastný film. Na festivale nechýbali Košické háčkované detaily, show predviedla a roztancovala mesto tanečná umelecká škola Grimmy a ktokoľvek si mohol vyskúšať maľovanie a súťažiť s graffiti školou. Posledný večer už patril Hudbe v meste, ktorá znela na každom rohu Hlavnej a bočných ulíc.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.