K13 – Košické kultúrne centrá majú už svoje logo. Je výsledkom verejnej súťaže, do ktorej sa zapojilo 57 návrhov. Novovzniknutá organizácia nadväzuje na úspešný projekt Európskeho hlavného mesta kultúry – Košice 2013 a stará sa o prevádzku zrekonštruovaných zariadení (investičných projektov EHMK) na organizovanie kultúrnych podujatí pre obyvateľov mesta Košice a ich návštevníkov.
Príspevková organizácia K13 vyhlásila v termíne od 20. 1. do 17. 2. súťaž o nové logo. Do súťaže sa mohli prihlásiť jednotlivci, ale aj skupiny autorov starších ako 15 rokov (prípadne so súhlasom zákonného zástupcu). Ako bolo uvedené v podmienkach, odborná porota vybrala do 20. februára víťazné logo. Rozhodovanie nebolo jednoduché. Do užšieho výberu postúpilo desať návrhov, potom sedem a napokon zostali štyri, ktoré bojovali o prvenstvo.
„Po dlhšej diskusii sme sa rozhodli pre návrh Petra Javoríka z Bardejova. Vybrali sme logo, ktoré spĺňalo predpoklady a vieme si predstaviť jeho ďalšie použitie. Nasledovať bude dialóg s autorom a vytvorenie logo manuálu,“ uviedol riaditeľ K13 Ján Kováč. Víťaz získa finančnú odmenu 200 € a jeho návrh sa stane oficiálnou značkou organizácie K13.
Programového riaditeľa Vladimíra Beskida zaujal návrh svojou jednoduchosťou. „Predstavuje dobrý znak pre súčasnú vizuálnu komunikáciu. Výberom autora z východného Slovenska zároveň podporíme aj kreatívny potenciál, čo je zmyslom nášho projektu.“
Tretím členom poroty bol Andrej Haščák, prodekan pre vzdelávaciu činnosť na Fakulte umení TU KE. Vedie Ateliér dizajnu, kde sa venuje práve grafickému dizajnu. „Urobili sme užší výber, v ktorom sme vybrali štyroch horúcich kandidátoch. Štvorica vystihla dokonale myšlienku,“ doplnil, že človek, ktorý robí logo musí vedieť ďalej pracovať na rôznych reklamných tlačovinách a pod. „Logo by malo byť výstižné, minimalistické, kompaktné a jednoduché. Práve víťazný návrh mal dokonalé spojenie K a 13.“
Peter Javorík poslal niekoľko návrhov. Až s posledným sa mu podarilo osloviť porotu. „Skúšal som viacero variantov, napokon som sa rozhodol zvoliť iba značku,“ vysvetlil mladý autor, ktorý je absolventom odboru vizuálnej komunikácie na Fakulte umení Technickej univerzity Košice. V súčasnosti je v prvom ročníku doktorandského štúdia. Prezradil, že sa narodil v Žiline, ale už viac než sedem rokov žije v Bardejove. „V blízkej dobre budeme spolupracovať na definícii farieb a ďalších vecí, ktoré je potrebné vytvoriť k používaniu loga,“ doplnil víťaz súťaže.
Internetoví fanúšikovia mali možnosť vyjadriť svoj názor a označiť „lajkom“ najzaujímavejšie logo na facebookovej stránke K13 v albume „Súťažné logá“ Najviac sa im páčil návrh od Magdalény Michaličkovej, ktorý získal 325 hlasov. Od spoločnosti K13 získava 2 vstupenky na koncert Fats Jazz Band + Kaschauer Klezmer Band, ktorý sa uskutoční 8. marca v Kasárňach/Kulturparku. Na facebooku K13 sa na druhom mieste umiestnilo logo Márie Vaškovej s 317 „lajkmi“. Tretie miesto na sociálnej sieti patrí Petrovi Javoríkovi so 191 hlasmi, ktorého návrh si vybrala aj odborná porota a stane sa oficiálnym logom spoločnosti K13 – Košické kultúrne centrá.
Ďakujeme všetkým, ktorí sa do súťaže o nové logo K13 – Košické kultúrne centrá zapojili.
Veronika Cholewová